Vad är kärlek ?

en fråga från mayras blogg ..
Men ärligt nu, vad är det igentligen ? är det att älska någon , nej det är det inte! Att älska någon är så mycket annat än kärlek . kärlek är inget som varar föralltid , iaf inte när man är ung . så varför ska man ens leta efter någon ? om man endå vet att nån dag kommer det ta slut . nån dag kommer man stå där helt ensam igen , varför ska man öppna sig för någon när dom sen stänger ens förtroende ! jag menar , jag har tappat mitt förtroende till ALLA killar nu . jag säger inte bara såhär ! Jag menar det , jag fölorat ''hoppet'' om kärlek och dess betydelse. förut hade jag alltid det spikat , kärlek för mig DÅ var om man hade någon brevid sig som gjorde en glad och som man stolt kunde säga var ens andra halva och viktigast av allt .. att man alltid skulle veta vart man hade varandra ! Men nu nej , jag menar jag kan lika gärna gå och bli kär i en lyktstolpe. Den kommer åtminstonde alltid stå kvar på samma plats ,men då är det de här som fattas : som ung ''tonårs kärlek'' är en viktig del utav allt lixom .. alla sms , alla gånger man ligger där och kollar film eller något och man känner hans armar runt om en vart man än är ! hur han alltid vill se att man är säker , man känner sig trygg. Men man VET att det där , det är BARA för stunden . För enligt mig så fungerar killar så , vi finns där för dom hela tiden .. men själva som finns dom bara för en när dom själva behöver det ! Nu säger jag inte att det här gäller ALLA killar .för just DU som läser det här kanske har en riktigt underbar pojkvän , som du vet aldrig skulle svika dig! Kul för dig då , att du lyckats hitta någon som verkligen når upp till allt det man behöver . Men jag , jag tänker sluta att lägga ner mitt liv på det här .. för det man säger och tänker leder endå ingenvart . Jag tänker fokusera på att ha kul med mina kompisar , för det är faktiskt det som får mig att må riktigt ritkigt bra nu ! och ni andra '' broken hearts '' där ute , jag tycker ni ska göra detsamma .

kram .
/ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0